فیلتر هوافیلتر هوا
فیلتر هیدرولیکفیلتر هیدرولیک
فیلتر سپراتورفیلتر سپراتور
فیلتر گازوئیلفیلتر گازوئیل
فیلتر روغن صنعتیفیلتر روغن صنعتی
عضویت | ورود کاربران
TEL: 02155425679 | 091015639640

فیلتر های دریایی لنچ و کشتی

با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران که در شامل و بالاخص در جنوب دسترسی وسیعی به آبهای آزاد دارد انواع فیلتر های دریایی اتصالی بر روی لنچ، کشتی و بارج ها کاربری گسترده ای دارند. البته فیلتر های دریایی محدود به فیلتر های اتصالی موتور های لنچ و کشتی نبوده و بر روی ماشین ساحلی و بندرگاه ها مانند انواع جرثقیل ها نیز اتصال پیدا می کند. از انواع فیلتر های روغن، فیلتر های گازوئیل و سپراتور، فیلتر های هیدرولیک و فیلتر های هوا بر روی لنچ ها، کشتی ها و در کل سازه های دریایی استفاده می شود.

بر روی اغلب لنچ ها و کشتی ها از موتور های گازوئیل سوز دیزلی از جمله موتور های MTU، موتور های دیزلی کومنز CUMMINS و موتور های کاترپیلار CAT نصب شده است. سایز و توان خروجی موتور های لنچ و کشتی متفاوت بوده و از این رو سایز فیلتر های صنعتی اتصالات این موتور ها نیز بر حسب سایز موتور و دبی های جریان خروجی متفاوت انتخاب می شود. با توجه به کاربری حساس کشتی ها و لنچ ها در اغلب موارد از چند فیلتر بصورت زاپاس که در صورت خراجی و ایجاد مشکلات جایگزین می شوند در انبار کشتی ها استفاده می شود. اغلب فیلتر های دریایی اتصالی بر روی کشتی ها چه با هدف بار بری و حمل سیالات باشند و چه از نوع کشتی های مسافرتی از نوع پیچی Spin-on با قابلیت تعویض سریع می باشند. با این وجود از فیلتر های سطلی و یا کارتریجی در سایز های بزرگ نیز در تصفیه سوخت مخازن و تانک های نتگهدارنده گازوئیل لنچ، بارج و کشتی نیز استفاده می شود.

فیلتر گازوئیل دریایی اتصالی انواع کشتی و لنچ

یکی از مهمترین فیلتر های اتصالی سازه های دریایی که بر روی موتور های دیزل تمامی انواع کشتی ها و لنچ ها دیده می شود فیلتر گازوئیل می باشد. با توجه به درصد بالای آلودگی سوخت گازوئیل مصرفی در موتور های دیزل پاکسازی و فیلتراسیون این سوخت به منظور جلوگیری از ورود آلاینده ها به سیستم سوخت رسانی، جلوگیری از بسته شدن محفظه های انژکتور، جلوگیری از ورود این آلاینده ها به موتور و پیامد های ناشی از آن صورت می پذیرد. ورود آلودگی های سوخت گازوئیل به موتور های دریایی کشتی نه تنها سبب ایجاد سایش و کاهش طول عمر اجزای موتور دیزل می شود بلکه با کاهش گشتاور خروجی راندمان کاری موتور کشتی و لنچ را کاهش می دهد.

آلاینده های گازوئیل در سوخت رسانی موتور های دیزلی هم در فاز جامد و هم بصورت قطرات معلق مایع اغلب بصورت آب در سایز های بسیار کوچک می باشند. فیلتر های گازوئیل کشتی و لنچ در نوع قدیم تنها به جذب سنگریزه ها، گرد و غبار و دوده تا سایز 10 میکرون می پرداختند که با بهبود تکنولوژی تولید کاغذ های کارتریج فیلتر ها این سایز به 7 میکرون نیز کاهش یافته است. علاوه بر جذب آلاینده های جامد نمونه های مدرن تر از فیلتر آبگیر سپرایتور گازوئیل که از کارتریج های دو مرحله ای تشکیل شده است با جذب قطرات پودری آب و ادغام آنها به جداسازی آب از گازوئیل ورودی به موتور دیزلی لنچ و کشتی در سایز های دریایی جلوگیری بعمل می آورد. ورود آب به جریان گازوئیل نه تنها سبب زنگ زدگی سوزن و اجزای انژکتور می شود بلکه با کاهش دمای احتراق گازوئیل راندمان و گشتاور خروجی موتور را نیز کاهش می دهد.

بر روی موتور های دیزلی کومنز CUMMINS از فیلتر های سپراتور فیلیتگارد FLEETGUARD استفاده می شود که محصول همین برند آمریکایی می باشد. بر روی موتور های دیزلی دویتس DEUTZ آلمان اغلب از فیلتر های سپراتور DEUTZ و یا مان MANN که هر دو در واقع توسط برند مان تولید شده اند استفاده شده است. موتور های کاترپیلار CAT کشتی و لنچ نیز که به وفور یافت می شوند از فیلتر کاترپیلار CAT که در ارتفاع های مختلف بر حسب دبی گازوئیل مصرفی موتور دریایی مورد استفاده قرار می گیرند. بر روی موتور های کشتی MTU انواع فیلتر های صنعتی با کیفیت دیگر مانند دونالدسون، بالدوین، ویکس و ... نیز اتصال پیدا می کنند. لازم به ذکر است که تمامی برند های تولید کننده فیلتر های صنعتی برای موتور های دیزلی با برند های شناخته شده محصولاتی با کیفیت بالا تولید می کنند و الزامی به جایگزینی یک برند با همان برند مادامی که اطلاعات و مشخصات فنی و نوع رزوه فیلتر پیچی هماهنگی دارد نیست.

فیلتر روغن لنچ و کشتی

موتور های دیزلی لنچ و کشتی نیز مانند دیگر ماشین آلات صنعتی از روغن لوبریکانت یا روان کننده Lubrication oil با سه هدف اصلی استفاده می کنند. روان کردن اجزای در حرکت در سیلندر موتور دیزلی مانند حرکت رینگ پیستون ها نسبت به لاینر هدف اصلی بکارگیری روغن روان کننده است. کمک به خنک کاری در انتقال حرارت از موتور دیزل کشتی و در نهایت انتقال آلاینده ها به فیلتر روغن صنعتی از دیگر اهداف بکارگیری روغن در موتور های دریایی لنچ و شکتی محسوب می شوند.

فیلتر روغن Lube filter اتصالی موتور های دیزلی کشتی ها از نوع فیلتر های پیچی Spin-on می باشد. این فیلتر ها از یک کاسه فلزی که در داخل آن یک کارتریج سلولزی دارای چین های سطحی برای ایجاد دبی بالاتری از روغن قرار گرفته است. این فیلتر های پیچی روغن با بکارگیری یک اورینگ یا واشر لاستیکی که نقش آب بند را دارد اتصال پیدا می کند. فیلتر روغن دریایی انواع لنچ و کشتی با برند های مختلف مانند کاترپیلار، دونالدسون، فیلیتگارد، ویکس و ... و در حجم هخای مختلفی که با ارتفاعات مختلف فیلتر پدید می آید مورد استفاده قرار می گیرد. حجم فیلتر روغن به دبی جریان روغن در گردش در موتور دیزلی کشتی بستگی دارد و می بایست مطابق با دستور العمل های تولید کننده موتور مورد استفاده قرار گیرد.

فیلتر هوای موتور های دریایی

احتراق در موتور های دیزلی با مکش و ورود هوا از داخل سوپاپ هوا صوئرت می گیرد. این هوا یا بصورت مستقیم با ورود به منیفولد هوا وارد موتور می شود و یا در صورت نیاز به توان بالاتر ابتدا وارد سوپر شارژر شده با فشار بالاتر وارد موتور می شود. در هر دو صورت نیز به منظور پاکسازی هوا از آلاینده ها پیش از ورود به محفظه موتور از فیلتر های هوا استفاده می شود.

فیلتر های هوای موتور های کشتی و لنچ اغلب از نوع کارتریجی استوانه ای در سایز های بالاتر استفاده می شود. برخی از کشتی ها از فیلتر های خاص که سپراتور آب از هوا پیش از ورود به موتور هستند استفاده می کنند تا با حذف قطرات ریز آب ناشی از حرکت کشتی و لنچ در محیط های شرجی دریایی از زنگ زدگی اجزای موتور و کاهش دمای احتراق ممانعت به عمل آورند. بازرگانی مانا فیلتر وارد کننده برند های مختلف فیلتر های دریایی انواع لنچ، کشتی و بارج می باشد.

TEL : 02155425679
Fax : 02155425679
Email: sales@manafilter.ir
Web: www.manafilter.ir

فیلتر آلات صنعتی

مانا فیلتر عرضه برند های مختلف فیلتر آلات صنعتی انواع فیلتر های دونالدسون DONALDSON ، فیلتر فلیتگارد FLEETGUARD ، فیلتر مان MANN ، فیلتر ساکورو SAKURA و برند های مختلف فیلتر آلات صنعتی ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی انواع فیلتر هوای کابین و فیلتر هوای موتور، فیلتر انواع لیفتراک های صنعتی

© Copy right 2022 | این وب سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد