صاحبان خودرو اغلب توصیه های متناقضی در مورد فیلتر روغن دریافت می کنند. کتابچه های راهنمای مالک خودرو، نصاب ها، اپراتورهای روغن کاری سریع، مکانیک ها و کارمندان خرده فروشی همگی نظرات متفاوتی دارند. واقعیت این است که وقتی صحبت از روغن و فیلترها می شود، تنها پاسخ درست یک پاسخ فنی با در نظر گرفتن شرایط کاری موتور، نوع رانندگی کاربر و شرایط محیطی است.
وقتی صحبت از فیلتر روغن می شود، رویکرد یک اندازه مناسب برای همه اعمال نمی شود. کنترل آلودگی جامد در روغن های دیزل و بنزین اثر کاملاً محسوسی بر طول عمر اجزای موتور دارد. علاوه بر سایش و قابلیت اطمینان، آلودگی ذرات می تواند بر مصرف سوخت، عمر روان کننده و مسائل زیست محیطی تأثیر بگذارد.
افزایش عمر سرویس و کاهش هزینه تعمیر و نگهداری معمولاً توسط رانندگانی که از شیوه های خوب فیلتراسیون پیروی می کنند و از فیلتر های روغن صنعتی با کیفیت استفاده می کنند گزارش می شود. در حالی که مزایای کاربری روغن با کیفیت قابل توجه است، فیلترهای روغن با کیفیت پایین اغلب نقشی مخرب تر بر اجزای موتور دارند.
طبق مطالعهای که توسط یک سازنده موتور انجام شده است، ذرات کوچکتر از 10 میکرون حدود 3.6 برابر بیشتر از ذرات بزرگتر از 20 میکرون سایش (میلهها، حلقهها و یاتاقانهای اصلی) ایجاد میکنند. فیلترهای معمولی روغن خودرو ذرات 40 میکرون و بزرگتر را حذف می کنند. بخش AC Delco از جنرال موتورز موتورهای دیزلی را آزمایش کرد و بهبودی هشت برابری را در نرخ سایش و عمر موتور با سطوح آلاینده روغن روان کننده کمتر یافت.
در یک مطالعه مرتبط بر روی موتورهای دیزل و خودرو، جنرال موتورز گزارش داد که «در مقایسه با یک فیلتر 40 میکرونی، سایش موتور با فیلتراسیون 30 میکرون تا 50 درصد کاهش یافت. به همین ترتیب، با فیلتراسیون 15 میکرونی، سایش 70 درصد کاهش یافت. آن را دوباره بخوانید. این انگیزه زیادی برای روغن تمیز است!
انواع مختلفی از آلاینده ها وجود دارند که می توانند وارد روغن موتور شوند و اکثر آنها پتانسیل تخریبی دارند. اینها شامل آب، گلیکول، سوخت، روغن نامناسب، کثیفی، زباله های سایش، و غیره است. آلاینده های جامد به طور کلی به عنوان مخرب ترین آلاینده ها شناخته می شوند.
بعد از اکسیژن، سیلیکون فراوان ترین عنصر روی زمین است. سیلیس و سیلیکات ها (اشکال دی اکسید سیلیکون) بخش زیادی از پوسته زمین را به شکل خاک های طبیعی و گرد و غبار زمین تشکیل می دهند. آلودگی خارجی روغن روان کننده توسط گرد و غبار (سیلیکا و آلومینا) عموماً به عنوان مضرترین برای سطوح موتور در نظر گرفته می شود. به عنوان یک نقطه مرجع، هر دوی این ذرات مشترک سخت تر از تیغه اره هستند. اجزای موتور سطوحی به سختی تیغه اره ندارند و از این رو در این تقابل دچار سایش می شوند.
ذرات شن و غبار معلق در هوا از نظر اندازه، شکل و خواص سایشی متفاوت هستند. در یک موتور، ورود گرد و غبار زمین عمدتاً از طریق ورودی هوا صورت می گیرد. فیلترهای هوای کارآمد 99 درصد یا بیشتر از گرد و غباری را که موتور بلعیده می شود، از بین می برد. باقیمانده از ذرات بسیار ریز تشکیل شده است که از فیلتر هوا عبور می کنند. اینها از ذرات با اندازه زیر میکرون تا ذرات تا 10 میکرون و بزرگتر متفاوت هستند. آشنایی با فیلتر آلات صنعتی
TEL : 02155425679
Fax : 02155425679
Email: sales@manafilter.ir
Web: www.manafilter.ir
مانا فیلتر عرضه برند های مختلف فیلتر آلات صنعتی انواع فیلتر های دونالدسون DONALDSON ، فیلتر فلیتگارد FLEETGUARD ، فیلتر مان MANN ، فیلتر ساکورو SAKURA و برند های مختلف فیلتر آلات صنعتی ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی انواع فیلتر هوای کابین و فیلتر هوای موتور، فیلتر انواع لیفتراک های صنعتی